Świadoma decyzja o powiększeniu rodziny powinna być przygotowana odpowiednim przygotowaniem nie tylko do porodu, ale też do ciąży. Przyszła mama, zanim zajdzie w ciążę, powinna zadbać o swoje zdrowie, by jej organizm poradził sobie przez dziewięć miesięcy podwójnej pracy.

Już na kilka miesięcy przed planowanym poczęciem warto łykać kwas foliowy, który jest konieczny do prawidłowego ukształtowania się układu nerwowego płodu. Większość kobiet łyka kwas foliowy dopiero od momentu, gdy zajdą w ciążę. Tymczasem warto o to zadbać dużo wcześniej. Jeśli chcesz niedługo zostać mamą, wybierz się na wizytę kontrolną do ginekologa. Ginekolog zbada stan Twojego zdrowia, a jednocześnie doradzi, jak najlepiej przygotować się do poczęcia dziecka. To szczególnie ważne w przypadku kobiet po 40-tce, które planują zajść w pierwszą ciążę.

Zmień dietę dla dobra dziecka

Na etapie planowania poczęcia warto też zmienić dietę na lekką, zdrową i bogatą we wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Zrezygnuj z produktów przetworzonych, gotowych dań odgrzewanych w mikrofalówce, słonych przekąsek czy pełnych chemii napojów. Powinnaś odżywiać się zdrowo i rozsądnie, zarówno przed ciążą, jak i w trakcie dziewięciu miesięcy oczekiwania na dziecko. Wbrew pozorom, rozwijający się w łonie maluszek nie wymaga, by mama jadła za dwoje. Powinna zadbać przede wszystkim o to, by składników odżywczych nie zabrakło ani jej, ani dziecku.