Spirulina jest handlową nazwą sinic, które korzystnie wpływają na zdrowie człowieka. Występuje w ciepłych, morskich wodach. Spirulina zalicza się do tzw. superfood, ponieważ zawiera liczne wartości odżywcze m.in. białko oraz witaminy z grupy B i D.

Spirulina – jak stosować?

Spirulina jest stosowana w przemyśle farmaceutycznym do produkcji kosmetyków, suplementów diety i jedzenia dla ryb akwariowych, które żywią się glonami. Spirulina wchłania się do organizmu w 85-95%. Algi można dostać w aptece w postaci tabletek lub proszku. Zazwyczaj przyjmuje się trzy tabletki przed śniadaniem, obiadem i kolacją, lecz lepiej zasięgnąć po porady zdrotowne. Jednorazowa dawka nie może przekroczyć 6-8 tabletek. Wyjątek stanowią przyjęcia, imprezy czy urodziny, na których będzie podawany alkohol. Wtedy można wziąć 10-12 tabletek. Najmniejsze dawki spiruliny powinni przyjmować sportowcy, którzy mają dobrze zbilansowaną dietę (2 serie po trzy tabletki). Stosowanie alg warto rozpocząć od małych dawek, tak aby przyzwyczaić organizm do nowego składnika diety. Tym bardziej, że spirulina zawiera błonnik, który może powodować na początku kuracji biegunkę. Poza tym, w składzie algi można znaleźć żelazo, fosfor, wapń, a także lipidy, które spowalniają proces starzenia.

Jak działa spirulina?

Spirulina wspomaga pracę całego organizmu. Wzmacnia układ odpornościowy, ponieważ przyśpiesza produkcję przeciwciał. Regularne stosowanie spiruliny pomaga także w walce z otyłością, redukcją nadciśnienia tętniczego oraz regulacją poziomu cholesterolu we krwi. Algi odpowiadają również za krwiotworzenie w szpiku kostnym, a także chronią nerki przed uszkodzeniami spowodowanymi długotrwałym przyjmowaniem leków. Spirulina wspomaga także leczenie choroby wrzodowej, regenerację skóry i błony śluzowej oraz przyśpiesza gojenie się ran.